NOVINKY

arr3KURZ SM SystemUnikátna cvičebná metóda problémy s chrbticou skolióza poruchy držania tela stuhnuté svaly... arr3Nordic WalkingNORDIC WALKING pre zdravie - v Žilinskom Lesoparku   Máte zdravotné problémy alebo im chcete... arr3PILATES Rajecké TeplicePozývame vás zacvičiť si PILATES v Rajeckých Tepliciach.   Kedy: každú STREDU v čase 17:30 -... arr3Cvičenie s bábätkami   Cvičenie je zamerané na podporu psychomotorického vývoja u detí do jedného roku.Toto obdobie je... arr3FIT POBYT September 2017Kto nestihol ísť s nami v júni, môže sa tešiť na septembrový FIT POBYT v Chorvátsku, ktorý bude...

KONTAKTY

K-Profit
Smreková 32 - Solinky
01007 Žilina
tel: 0905606241 0907615265
fax: 041/7234944
napíšte nám

» Pilates
Pilates

Pilates

 

Jedná sa o jeden z najúčinnejších cvičebných programov zameraný na rovnomerné vyváženie povrchových a hlbokých svalov ľudského tela, udržanie telesnej kondície, zlepšenie pohybového aparátu ako aj zdokonalenie správneho postoja i pohybovej koordinácie.

Cvičebný systém je predovšetkým zameraný na vytvarovanie a spevnenie partií strednej časti tela, ale aj na natiahnutie a posilnenie iných svalových skupín tela.

Vaše svaly nebudú rásť do šírky, naopak nadobudnú dlhý, štíhly tvar. Keďže ide o pohybovú metódu, kde je úzke prepojenie tela a mysle, rozvíja sa pri nej schopnosť uvedomenia si telesného pohybu, čo má za následok kvalitnejšie precítenie práce jednotlivých svalov.

Veľký dôraz sa tiež kladie na správne dýchanie. 

 

Ako funguje?


Pilatesove cvičenie sa ako jedno z mála sústreďuje na hlboký svalový stabilizačný systém, teda na malé neviditeľné svaly, tzv. hĺbkové, ktoré držia našu kostru.

Obsahuje 32 základných cvikov, ktoré si inštruktor môže modifikovať. Riadi sa šiestimi základnými princípmi – koncentráciou, kontrolou, centrom tela, plynulosťou, presnosťou a dýchaním.

Tak ako každá iná fyzická aktivita, aj Pilates si vyžaduje pravidelnosť. Najoptimálnejšie je navštevovať hodiny aspoň dvakrát týždenne.

 Komu je Pilatesova metóda určená?


Môžu ju cvičiť ľudia všetkých vekových kategórii, od detí až po seniorov, fyzicky aktívny, ale aj úplní začiatočníci, muži, ženy.

Je vhodná aj pre tehotné ženy a mamičky po pôrode, ľudí s nadváhou, či s chronickými bolesťami chrbtice.

Odporúča sa aj ako pokračovanie rehabilitačnej liečby a využívať ju môžu aj ľudia s rôznymi problémami svalových disbalancií, či jednostranným zaťažením svalových skupín.

Pilatesove cvičenia často využívajú aj vrcholoví športovci ako kompenzáciu, či doplnok svojho tréningového programu. Je tiež účinnou prevenciou osteoporózy a inkontinencie.

Zjk2OT